پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3172
-
الف
+

مایکل مان سریالی بر اساس«هوئه ۱۹۶۸» می‌سازد

مایکل مان سریال اقتباسی از جنگ ویتنام بر اساس کتاب «هوئه ۱۹۶۸» نوشته مارک بودن می‌سازد.

مایکل مان سریال اقتباسی از جنگ ویتنام بر اساس کتاب «هوئه ۱۹۶۸» نوشته مارک بودن می‌سازد.

به گزارش آی‌فیلم، کمپانی «اف ایکس» پروژه‌ای را که بر مبنای جنگ ویتنام ساخته می‌شود، با کارگردانی مایکل مان جلوی دوربین می‌برد.

مایکل مان و مایکل دلوکا امتیاز ساخت سریالی کوتاه را با اقتباس از کتاب «هوئه ۱۹۶۸» خریده‌اند. مارک بودن نویسنده این رمان است، رمان نویسی که خالق اثر مشهور «سقوط شاهین سیاه» است.

گفتنی است، مایکل مان کارگردان آمریکایی آثاری نظیر «وثیقه»، «نفوذی» و «مخمصه» را در کارنامه دارد،. این کارگردان مطرح سینما حقوق ساخت سریالی بر مبنای رمان«هوئه ۱۹۶۸» را اواخر آوریل امسال خریداری کرد.

از ویژگی‌های جالب این سریال اقتباسی از جنگ ویتنام این است که داستان بر زندگی همه طرف‌های درگیر تمرکز دارد و از بچه مدرسه‌ای‌ها بی‌گناه ویتنامی که به انقلابیونی درگیر بدل می‌شوند تا یک کاپیتان دریایی از پنسیلوانیا که به قهرمان جنگ بدل می‌شود و آموزگاری از هانوی که به عنوان پیاده نظام برای کشورش می‌جنگد و لیندون جانسون رییس جمهوری آمریکا را تصویر کرده است.

قرار است مایکل مان کارگردانی چند قسمت از این مینی‌سریال را انجام دهد و در کنار دلوکا و اف ایکس تهیه کنندگی آن را نیز برعهده داشته باشد.

لازم به ذکر است، فیلمبرداری این سریال در اواخر امسال در آسیا شروع خواهد شد و شبکه کابلی آن را پخش می‌کند.

مایکل مان زمانی که امتیاز ساخت این سریال را از نویسنده خرید در این باره گفته بود: مارک بودن یک شاهکار دراماتیک غیرداستانی خلق کرده است. دستاورد او این بوده که توانسته است «آن‌ها» را به «ما» بدل کند. ما همان آنها هستیم. در این کتاب هیچ‌کس در پس زمینه جا ندارد. مردم آمار نیستند، یا برای شمارش کاربرد ندارند. این حس وجود دارد که هر کسی در واقع فردی است درست همانطور که در واقعیت هر کسی زندگی خودش را دارد.

وی افزوده بود این کتاب آنقدر تاثیرگذار است که آن را در ردیف آثاری چون «زنگ‌ها برای که به صدا در می‌آیند» همینگوی و «در جبهه غرب خبری نیست» نوشته اریش ماریا رمارک قرار می‌دهد. 

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر